Open navigation

Konfigurering av Add-in

Hvordan konfigurere Microsoft Office Add-in for Documaster i programmene

Microsoft Office Add-in

Når du har lagret server-innstillingene i punktene over, kan du konfigurere Documaster Office Add-in i et eller flere Office-program. 

Det er nå kommet en ny fane i programmene som heter Documaster.

Klikker du på denne, får du opp 3 ikoner. De er alle grå.

Så klikker du på "Innstillinger" og følgende vindu kommer opp:

Feltene fylles ut som følger:

  • Documaster server: Her velger du den serveren som du satt opp tidligere. Da vil også noen av feltene fylles ut automatisk.
  • Documaster bruker: Her legger du inn brukernavnet ditt til Documaster. Dette er samme brukernavn som via webgrensesnittet. Brukernavnet er gjerne epost-adressen, men det bestemmer det enkelte firma selv.
  • Documaster passord: Dette er passordet som brukes sammen med Documaster-brukeren din.
  • Språk: Her kan du velge Norsk bokmål. Standard står det til Engelsk.
  • Spør om lagre ved send: Her velger du om det skal komme opp et vindu automatisk hver gang du klikker Send i Outlook. Du velger da om vinduet for Journalføring eller for Arkiver skal komme opp. Dette kommer an på hva som passer din arbeidsflyt best.
    Velger du "Ingen handling" vil det ikke komme opp noen boks når du klikker Send.
  • Ignorer sertifikatfeil: Denne boksen skal alltid være avkrysset
  • Klikk "Lagre" når all informasjonen er på plass.

Du vil nå se at ikonene er blitt blå. Dette viser at kommunikasjonen mot deres installasjon av Documaster fungerer.

Når du har satt opp Documaster Office Add-in i ett program, er det også konfigurert i de andre programmene.


Var dette svaret til hjelp? Ja Nei

Send feedback
Sorry we couldn't be helpful. Help us improve this article with your feedback.