1. Kunnskapsbase
  2. Gammelt grensesnitt
  3. Arkivfanen i det gamle grensesnittet

Funksjonsmenyen i en journalpost/registrering (gammelt grensesnitt)

I funksjonsmenyen kan du endre metadata, flytte journalposten/registreringen, avskrive eller laste opp tilhørende dokumenter. Bare de med tilstrekkelig tilgang har mulighet til å utføre alle funksjoner, typisk en Admin. 

Ved å klikke én gang på en journalpost/registrering, åpnes registreringen. 

Informasjon om den aktuelle registreringen vises i en egen infoseksjon til høyre, som vist i bildet under:

Funksjonsmenyen

Knappene til venstre i infoseksjonen benyttes for hurtignavigasjon i infoseksjonen, mens den firkantede knappen med tre prikker i gir deg funksjonsmenyen:

Du får opp følgende valg:

  • Endre - For å endre metadata på registreringen. Les mer her om endring av metadata
  • Flytt - Flytte registrering til en annen mappe
  • Avskrive - (gjelder kun journalposter) For å avskrive journalposten: "Besvart med brev/epost/telefon" eller "Tatt til etterretning" eller "Tatt til orientering". Avskrevet mot kan også legges inn her (valgfritt).
  • Last opp dokumenter - Laste opp relevante tilhørende dokumenter
  • Åpne - (gjelder kun journalposter) For å (gjen)åpne en registrering
  • Slette - Permanent sletting fra arkivet. NB! Objektet kan ikke gjenopprettes! 
    Merk: Journalposter skal ikke slettes, da dette vil føre til "hull" i nummerserien, og ved et Noark-uttrekk må dette avviket redegjøres for. Journalposten skal settes i Utgår, teksten i tittelen kan endres om ønskelig, og deretter kan dokumenter slettes.