Journalføre e-post fra Outlook via Office.com add in

Her finner du informasjon om hvordan du kan journalføre direkte fra Microsoft Outlook om dere benytter vår Office.com add-in

    Følg stegene nedenfor for å journalføre e-post.

    Merk at man kun kan journalføre én e-post om gangen:

    • Gå inn på i e-posten din i Outlook.
    • Høyreklikk på e-posten du ønsker å journalføre, og det vil dukke opp et lite vindu til høyre:
    • Velg «Journalfør i Documaster» fra det lille vinduet.

    Du kan journalføre eposten til enten en eksisterende sak, eller opprette ny sak:

    Journalføre til eksisterende sak

    • Velg "Eksisterende sak" som vist i her.
    • Søk etter saken enten med fritekst eller saksnummer via Office Add-in. Skriv inn søkeord eller saksnummer i feltet "Søk etter eksisterende saksmappe" og trykk på "Søk".
    • Documaster returnerer treff på søket:
    • Velg den saken du skal journalføre e-posten til. Trykk på "Ok".
    • Feltene blir deretter automatisk fylt ut fra den valgte saken. Man må imidlertid legge til "Type"; altså markere om e-posten er et inngående/utgående brev, samt eventuell skjerming. 
    • Om e-posten har vedlegg: angi hvilket av dokumentene som skal være hoveddokument. Standardoppsettet vil velge e-posten som «Hoveddokument». 
    • Trykk Lagre
    • Man vil deretter motta en bekreftelse:

    Journalføre til ny sak

    Merk at det er viktig å lage en god sakstittel med tanke på fremtidig gjenfinning!  

    • Velg "Opprett i ny sak", som vist til venstre.
    • Fyll ut påkrevde felt, disse er markert med gul bakgrunn.
    • Dersom innholdet skal skjermes, velg hjemler (og trykk OK):
    • Om e-posten har vedlegg: angi hvilket av dokumentene som skal være hoveddokument. Standardoppsettet vil velge e-posten som «Hoveddokument». 
    • Trykk Lagre
    • Man vil deretter motta en bekreftelse 
    • Saksnummer blir opprettet automatisk.