SvarUt - Feilede utsendelser

Denne artikkelen handler om hvordan håndtere feilede utsendelser via SvarUt

Om utsendelsen har feilet, kontrollér at alle kriteriene for å sende via SvarUt er oppfylte:

  • Dokumentet må være i pdfA-format*
  • Mottakers organisasjonsnummer eller fødsels- og personnummer må være lagt inn på korrespondansepart
  • Mottakers postadresse (adresse, postnummer og sted) må være lagt inn

* Utføres av en arbeidsflyt kalt RMS Polling koblet til deres arkiv-installasjon, som kjører når dokumenter er ferdigstilte (status F)

 

Rett evt det som mangler, og endre registreringsstatus til Klar til ekspedering igjen. 

SvarUt arbeidsflyten vil da plukke opp utsendelsen i løpet av kort tid og forsøke å sende på nytt.


Om det ikke er noen åpenbar feil dere klarer å se, ta kontakt med support@documaster.com så vil de hjelpe til å undersøke årsak.


Jevnlig kontroller at utsendelsene deres er vellykkede. Dette anbefales både for organisasjoner som sender direkte fra arkivet, og de som sender fra fagsystemer via Documaster.

  • Status E = Ekspedert
  • Status EF = Ekspedisjon mislyktes (failed)
  • Status KE betyr at dokumentet er klart for ekspedering, men er ikke sendt ennå. Årsak kan være at pdfA ikke er tilgjengelig ennå, eller at fødsels- og personnummer eller organisasjonsnummer mangler